Jak si uspořádat pracovnu? - Díl 2
První díl článku si můžete přečíst zde. Nyní se vrhneme na druhou část část obecných zásad a doporučení.
Každý prostor i lidé v něm jsou unikátní, proto jsou tato doporučení jen obecným nástinem, kterým se člověk může a nemusí řídit. Ve skutečnosti na nás působí totiž tolik vlivů a faktorů, že zvolit ideální řešení je nereálné nebo těžko proveditelné.
V první řadě je zapotřebí uvažovat prakticky. Asi nikomu na celkové pohodě při práci nepřidá, pokud při každém otevření dvířek skříně praští do židle, nebo pokud se při vytahování šanonů ze stolu udeří do hlavy o roh stolu. Takové patálie můžete eliminovat tím, že rohy stolu budou zaoblené a nebudou si jednotlivé kusy nábytku navzájem překážet. Rovněž květiny volíme se zakulacenými listy, na kaktusy a podobné květiny proto zapomeňte. Podle filozofie Feng-shui by měla mít pracovní deska stolu ergonomický tvar nebo uspořádání do tvaru „L“, přičemž desky musí být propojené pomocí zkoseného rohu. Stůl by měl být z pevného materiálu, který evokuje stabilitu (vhodná je kombinace dřeva a kovu). Nevhodné je na například sklo, kterým „vše“ (například myšlenky a nápady) propadá. Pokud si pořídíte nábytek na míru u nás, rádi vám s výběrem správného tvaru a velikosti pomůžeme. A co kancelářská židle? Židle moderního rázu, které působí velmi efektně, jsou mnohdy nepohodlné, protože málokdy poskytují podpěru k zádům. K pracovnímu stolu si proto vyberte židli s dostatečně vysokou opěrkou zad, která stojí pevně na podlaze.
Pracovna by měla být umístěna i dle toho, v jakém oboru pracujete. Tak například pro manažery se jeví jako nejvhodnější severozápadní strana, která podporuje organizační schopnosti. Pro obchodníky a marketéry je dobré umístit pracovnu na jižní stranu, která umocňuje kreativní myšlení a vnímavost. Pro finanční analytiky je nejlepším řešením pracovna na západní straně, pro lidi pracující ve službách zase jihozápadní strana.