Jak si uspořádat pracovnu? - Díl 1
Jedním ze směrů, který se touto problematikou zabývá je Feng-shui. Jedná se o čínskou filozofii, která se zabývá proudy pozitivní a negativní energie. Tu negativní se snaží eliminovat a učinit tak život harmoničtější. A jak této eliminace negativní energie docílit? Stačí si pouze pohrát s prostorem pracovny a nábytek přemístit tak, abyste se v něm cítili co nejlépe.
Prvním důležitým aspektem je umístění kanceláře v interiéru domova. Ta by měla být už při výstavbě domu naplánována co nejblíže ke vstupním dveřím, nejlépe v pravém rohu. Práci tak netaháte doslova domů, ale necháte ji někde na pomezí. Navíc pokud byste potřebovali do kanceláře pozvat hosty na obchodní jednání, pak tito lidé nemusí procházet domovem. I pro ně samotné je tato varianta příjemnější.
Aby vám šla práce od ruky, je důležité si vybrat správně rozmístění nábytku, přičemž platí pár všeobecných pravidel. Okno byste neměli mít zády k sobě, ale zároveň by záda neměly směřovat do místnosti. Musíte mít totiž dokonalý přehled o dění v místnosti a dobře vidět na samotný vchod do kanceláře. Stůl by neměl stát přímo proti vstupním dveřím do pracovny. Po pravé straně sedícího se hodí mít nějakou menší komodu pro každodenní potřeby, jako je telefon, kancelářské potřeby, stojan na složky, šanony apod. Nalevo od stolu je vhodné umístit naopak větší objekt ve formě knihovny, vysoké květiny, skříně. Vytvořte si tzv. fénixe, což je vizuálně znázorněná vize či pracovní cíl (například obrázek země, kam povede další pracovní cesta). Budete mít tak důvod vašeho snažení stále na očích. Dobře funguje i umístění na pracovní stůl něčeho, co vám dělá v běžném životě radost, ať už to jsou fotky vašich dětí, domácího mazlíčka nebo přátel.
Firma Marysko nabízí rovněž širokou škálu kancelářského nábytku, který můžete sami navrhnout a my vám ho na míru zhotovíme.
Druhý díl článku si můžete přečíst zde.